Сторінка інструктора з фізкультури


Марків Ірина
Степанівна

Інструктор з фізкультури

Освіта: вища. Дрогобицький державний педагогічний університет ім.І.Я.Франка

Спеціальність: фізичне виховання та спорт. Фізична реабілітація.



Творче кредо:
"Вік живи, вік учись!"
"Спорт стає засобом виховання тоді, коли він є улюбленим заняттям кожного" В.А.Сухомлинський

Фізичне виховання дітей - організований процес, спрямований на фізичний розвиток, рухову, фізичну підготовку до життя і діяльності дітей, набуття ними знань та вмінь, формування навичок з фізичної культури.
     Наш заклад дошкільної освіти використовує всі можливості для зміцнення здоров'я, покращення фізичного розвитку дітей, їхньої рухової активності. Саме тому, відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту", "Про фізичну культуру", Базовому компоненту дошкільної освіти, фізичне виховання дошкільнят в ЗДО спрямоване насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров'я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності та здорового способу життя.
     Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров'я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку, підготовленості дітей. Фізичне виховання в ЗДО реалізовується шляхом проведення обов'язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних  можливостях та задовольняє біологічну потребу в рухах дітей.

       Заняття з фізичного виховання дітей дошкільного віку досить різноманітні. Це заняття фізичними вправами, рухливі ігри, ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, спортивні розваги та свята, прогулянки. Крім того, і на інших заняттях широко застосовуються фізичні вправи, фізкультхвилинки, пальчикова гімнастика, які також сприяють вирішенню завдань фізичного виховання. У дитячому садку для всіх форм фізичного виховання відведене певне місце в режимі дня. Вони пов'язані між собою, доповнюють один одного і проводяться в обов'язковому порядку.
На заняттях діти виконують:
- загально-розвиваючі вправи (біг, стрибки та інше) з поступовим збільшенням навантаження; 
- вправи для профілактики порушення постави та плостоскопості;
- вправи для формування певних фізичних якостей та навиків, для впливу на різні м'язові групи з поступовим розподілом навантажень;
- рухливі ігри;
- вправи з елементами стрейчінгу, пальчикова та дихальна гімнастика, завдання з елементами сенсорного та емоційного розвитку.
      
       В теплу пору року заняття з фізкультури проводяться на свіжому повітрі - в павільйоні, а в холодну пору року - в спортивному залі.

        Велике значення має рухова активність в ранковий час. Для її забезпечення в нашому садочку щоденно проводиться ранкова гімнастика. За допомогою загально-розвиваючих вправ дітки активізуються та налаштовуються на подальшу роботу. Дуже важливо, щоб виконання вправ ранкової гімнастики увійшло в звичку, тому ми радимо батькам, на власному прикладі, показувати дітям необхідність її виконання.
Як навчити дитину стрибати на скакалці? Розвиваємо витривалість і координацію
Популярною дитячою забавкою є стрибки зі скакалкою. Але це не тільки гра, але й дуже корисний вид фізичної активності. Воно розвивається витривалість і координацію рухів. Стрибки через скакалку традиційно вважаються «дівчачої» забавою, але вони не менш корисні і для хлопчиків.

Запобіжні заходи:
Плануючи навчити малюка стрибати на скакалці, потрібно заздалегідь порадитися з лікарем.

Справа в тому, що виконання цієї вправи вимагає фізичної напруги, особливо на першому етапі тренувань. При стрибках швидко піднімається частота пульсу, тому цю вправу протипоказано діткам із захворюваннями, при яких різке підвищення ЧСС провокує погіршення самопочуття.

Однак перш ніж вручити дитині спортивний снаряд, варто ввести в комплекс ранкової зарядки вправи по розробці голеностопа, на розтяжку м`язів ікри. Для попередніх тренувань і наступних занять потрібно підібрати зручне взуття, що не здавлюючу стопи, легку і еластичну.
Вибираємо спортивний снаряд

   Спочатку потрібно вибрати відповідний спортивний снаряд, так як якщо скакалка не відповідатиме зростанню дитини, то стрибати буде вкрай незручно.
     На першому етапі вибору потрібно звернути увагу на діаметр шнура скакалки. Оптимальна величина - 0,8-0,9 мм не більше і не менше. Занадто тонкий шнур має мінімальну вагу, його досить складно крутити. Товста, а, отже, і важка скакалка теж не підходить, так як руки дитини будуть швидко втомлюватися.
  Далі потрібно визначитися з довжиною скакалки. Зробити це нескладно: потрібно дати дитині в руки ручки і попросити встати ногами на середину шнура. При натягуванні кінці підходящої скакалки досягають рівня пахв. Надмірно довга або коротка скакалка створить великі незручності. Тому потрібно відрегулювати її по зростанню, підрізавши довжину. А ось зав`язувати на скакалці вузли, щоб вкоротити її довжину, категорично не рекомендується. При користуванні такою скакалкою дитина може отримати травму, так як сила удару таким вузлом порівнянна з силою удару кинутого каменя.       При виборі потрібно звертати увагу і на форму і матеріал ручок. Ручки снаряда повинні бути ергономічні і мати нековзне покриття.
Три етапи навчання

      Розглянемо, як навчити дитину стрибати через скакалку. Потрібно розуміти, що при уявній простоті, це далеко не найлегше вправу, тому починати варто не раніше 4-5 років. На першому етапі потрібно навчити дитину підстрибувати на місці. Важливо навчити малюка при виконанні стрибків, приземляючись, спочатку торкатися землі носочками, а не відразу опускатися на всю стопу.
      Підстрибувати слід на місці, без просування вперед або в сторону, темп стрибків - помірно швидкий (близько 80 підскакувань за одну хвилину). Під час тренувань потрібно стежити за вільним диханням дитини, затримувати дихання не можна. Не потрібно домагатися, щоб малюк підстрибував високо, достатня висота стрибка - 10 см. У перервах між навантаженнями, потрібно виконати кілька дихальних вправ. Не завадить і періодично заміряти частоту пульсу малюка, ЧСС не повинна виходити за межі норми. Після того, як стрибки будуть освоєні, можна буде приступати до навчання правильному обертанню скакалки.               
      Спочатку вчимо дитину правильно утримувати ручки снаряда в руках. Правильний захоплення вільний, пальці стислій руки спрямовані вперед. Далі можна приступати до навчання техніці обертання. Більшість дітей на етапі навчання намагаються обертати спортивний снаряд, здійснюючи кругові рухи всією рукою, то є, працюючи плечовими суглобами. Це неправильно, потрібно показати, що руки повинні бути опущені, зігнуті в ліктьових суглобах, а обертання виробляється виключно шляхом роботи пензлем. Щоб навчити правильно обертати кистями, можна на першому етапі просто перекидати шнур скакалки через себе без підстрибування, розвівши прямі руки в сторону. З часом дитина сама навчиться згинати руки, тому що ця поза зручніше.
      Потім можна приступати до стрибків з одночасним обертанням скакалкою. Цей вид тренування проводиться так: потрібно обидві ручки снаряда взяти в одну руку і підстрибувати, обертаючи складену скакалку збоку, стежачи за тим, щоб темп стрибків і темп обертання скакалки збігався. Далі можна приступати до третього етапу, тобто, навчанню техніці простого стрибка зі скакалкою. При цьому потрібно поєднати перше і друге вправи, тобто, підстрибувати на місці з одночасно обертаючи скакалку, домагаючись, щоб вона пройшла під ногами.
      На першому етапі можна прив`язати яскравий бантик до центру скакалки, щоб дитині легше було стежити за її рухами. На початку навчання дитині буде складно, тому батькам потрібно буде постійно підбадьорювати його і хвалити за найменші успіхи.
Вправи. Батькам варто дізнатися не тільки, як навчити дитину стрибати зі скакалкою, а й як підтримати інтерес до цієї вправи. Адже прості стрибки можуть незабаром набриднути, тому заняття варто урізноманітнити.
    Коли дитина навчиться добре стрибати, варто почати освоювати інші різновиди стрибків:
- з виведенням однієї з ніг поперемінно вперед;
- з обертанням скакалки в зворотному напрямку;
- зі схрещуванням рук;
- з подвійним прокручуванням скакалки, тобто, виконуючи подвійний стрибок і ін.
Пізніше можна навчити дітей стрибати через подовжену скакалку. Правила дуже прості: двоє грають крутять довгу скакалку, а ще один або двоє стрибають через неї. Періодично гравці міняються місцями.

off canvas menu