Цивільний захист в закладі дошкільної освіти с. Давидів

Пріоритетним завданням системи дошкільної освіти є охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я дошкільників, тому що, на наше глибоке переконання, вберегти дитину від негараздів – це значить закласти фундамент для її здорового розвитку, допомогти жити повноцінно і щасливо.
Мабуть, ви звертали увагу на план евакуації, який висить у кожному громадському приміщенні (школі, дитячому садочку, лікарні, залізничному вагоні тощо). Як ви вважаєте, хто і з якою метою оприлюднює такі інструкції?
Організаційна структура цивільного захисту в закладі дошкільної освіти будується за принципами, що діють на всіх об’єктах господарського комплексу, але з урахуванням специфіки ЗДО.
Метою цивільного захисту ЗДО є завчасна підготовка об’єкта до захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, зниження втрат, створення умов для підвищення стійкості роботи закладу, своєчасного проведення рятувальних та інших невідкладних робіт.
Відповідальність за організацію та стан цивільного захисту, постійну готовність його сил і засобів до проведення зазначених робіт покладається на начальника цивільного захисту — керівника закладу дошкільної освіти Кравець Л. М.
При керівникові (начальник ЦЗ) створений штаб ЦЗ — орган управління начальника. Склад штабу комплектується штатними працівниками ЗДО с. Давидів , які не звільнені від виконання основних обов’язків. Штаб складається з начальника, його заступників (помічників), інших фахівців.
Головне завдання цивільного захисту закладу дошкільної освіти є:
– забезпечення готовності до проведення заходів щодо захисту дітей та працівників ЗДО при будь – яких надзвичайних ситуаціях техногенного та природного характеру;
– поліпшення в закладі дошкільної освіти якості освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки і захисту життя в надзвичайних ситуаціях;
– удосконалення теоретичних знань і практичних навичок педагогічних працівників ЗДО із питань захисту і дій в умовах надзвичайних ситуацій;
– пропаганда кращого педагогічного досвіду з проблем виховання і організації заходів щодо попередження і реагування на надзвичайні ситуації.
Робота штабу організовується шляхом видання наказів, розпоряджень і вказівок начальника ЦЗ, начальника штабу та рішень місцевої державної адміністрації. Головна функція штабу ЦЗ — здійснення заходів щодо захисту вихованців та працівників навчального закладу, забезпечення вчасного оповіщення їх, а також населення про загрозу або виникнення НС. Штаб організовує та забезпечує безперервне управління ЦЗ об’єкта, розробляє план дій органів управління і сил ЦЗ навчального закладу із запобігання та ліквідації НС, періодично коригує та забезпечує його виконання, організовує і контролює навчання працівників закладу з ЦЗ.
Напрямки реалізації завдання

Нормативно – правові документи
Відповідно до чинного законодавства, в навчальних закладах України цивільний захист – постійна і обов’язкова складова управлінської діяльності керівника. Нормативні документи вимагають від керівника дошкільної установи постійної готовності функціонування об’єкта в умовах надзвичайних ситуацій техногенного, природного характеру, підвищення якості навчання з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.Керівник нашої дошкільної установи керується наступними нормативно – правовими актами у сфері цивільного захисту:
1. Закони України
1. Закони України
2. Постанови Кабінету Міністрів України
3. Розпорядження Кабінету Міністрів України
4. Накази міністерств і відомств України
Заходи з цивільного захисту в закладі дошкільної освіти
Згідно зі статтею 3 Конституції України життя і здоров’я людини, честь і гідність, недоторканість і безпека є найвищими соціальними цінностями, за забезпечення яких держава відповідає перед нею. Безпека людини і навколишнього середовища, їх захищеність від впливу шкідливих техногенних, природних, екологічних і соціальних факторів є неодмінною умовою розвитку суспільства
Основними положеннями Цивільного захисту освітньої галузі вважається забезпечення її готовності до дій в умовах загрози виникнення надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та в умовах можливих терористичних проявів, організоване переведення системи цивільної оборони з мирного на воєнний стан і стійке управління під час виконання завдань цивільної оборони.
Цивільний захист – це система заходів з підготовки до захисту населення , матеріальних та культурних цінностей на території України від небезпеки, що виникає під час проведення військових дій, природних катаклізмів або внаслідок цих дій .
Керівником дошкільного навчального закладу:
- сформований та затверджений склад штабу цивільного захисту;
- розроблений план першочергових заходів (реагування) у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій;
- перевірений стан засобів протипожежного захисту, зв`язку, обладнання та інвентарю, евакуаційні шляхи та виходи, електрообладнання, вентиляцію, опалення, тепломережу закладу;
- наявність та забезпечена аптечки першої медичної допомоги.
Робота з Цивільного захисту в закладі дошкільної освіти с. Давидів
Заходи з цивільного захисту з працівниками дошкільного закладу:
- опрацьовані «Інструкції з охорони життя і здоров’я дітей»;
- проведений цільовий інструктаж «Дії під час арт-обстрілу та авіа- ударів»
- проведений цільовий інструктаж «Дії під час арт-обстрілу та авіа- ударів»
- проведене тренування з відпрацювання дій дітей та працівників у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій;
- повторно опрацьований «План евакуації групи при пожежі» та алгоритм дій
Навчальні заходи для дітей:
- заняття та бесіди з ОБЖД ;
- читання та обговорення художніх творів з відповідної теми;
- робота «Школи безпеки» (гра-евакуація з приміщення дитячого садка);
- тренувальні ігри з дітьми: «Біжіть до мене», «Бігай, гуляй за сигналом лягай»;
- розглядання та обговорення плакатів з цивільної оборони;
- сюжетно — ролева гра «Рятувальники»;
- дитячі малюнки «Правила знай – небезпеку оминай».
Робота з батьками:
— бесіди та консультації;
— папки пересувки: «Тривожна валіза», «Як поводитись при арт-обстрілі», «Склад медичної аптечки», тощо;
— тематичні стенди та плакати;
— виставка «Банк ідей виживання у надзвичайних ситуаціях»
Відповідно до статті 34 Закону України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» всі категорії населення зобов’язані вивчати основні способи захисту від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, прийоми надання першої медичної допомоги потерпілим, правила користування засобами захисту, а також дотримуватися заходів безпеки.
Сімейний план дій при надзвичайних обставинах
-
У сім’ї потрібно розробити план дій при надзвичайних обставинах. В усіх членів сім’ї мають бути номери телефонів, адреси електронної пошти, номери пейджерів один одного для термінового зв’язку.
-
Ці ж номери і адреси мають бути в учителів школи, де навчаються ваші діти, на роботі, у ваших родичів і близьких знайомих тощо.
-
Необхідно домовитися про те, кому дзвонити в екстреній ситуації. Краще всього вибрати родича, що живе в іншому кінці міста, тому що при теракті або при лиху в районі часто уривається зв’язок, внаслідок чого додзвонитися один до одного неможливо.
-
Родичеві, що живе в іншому районі, у разі лиха потрібно повідомити, де ви знаходитеся, чи все з вами в порядку.
-
Він повідомить це членам вашої сім’ї. Також необхідно призначити місце зустрічі, де ви зможете зустрітися з членами вашої сім’ї в екстреній ситуації. У разі евакуації, обов’язково візьміть з собою ваш набір предметів першої необхідності та документи.
Поведінка в натовпі
Терористи часто вибирають для атак місця масового скупчення народу. Окрім власне вражаючого чинника терористичного акту, люди гинуть і отримують травми ще і в результаті тисняви, що виникла внаслідок паніки. Тому необхідно пам’ятати наступні правила поведінки в натовпі:
-
Виберіть найбільш безпечне місце.
-
Воно має бути якнайдалі від середини натовпу, трибун, сміттєвих контейнерів, ящиків, залишених пакетів і сумок, скляних вітрин, парканів і огорож.
-
У разі виникнення паніки обов’язково зніміть з себе краватку, шарф.
-
При тисняві потрібно звільнити руки від усіх предметів, зігнути їх в ліктях, застебнути одяг на всі гудзики.
-
Не можна хапатися за дерева, стовпи, огорожу.
-
Потрібно старатися усіма силами утриматися на ногах.
-
У разі падіння необхідно згорнутися клубком на боці, різко підтягнути ноги, і постаратися піднятися по ходу руху натовпу.
-
Не привертайте до себе увагу провокуючими висловлюваннями і викрикуванням гасел.
-
Не наближайтеся до агресивно налаштованих осіб і груп осіб.
-
Не втручайтеся в сутички, що відбуваються.
-
Постарайтеся покинути натовп.





Перший день: "Зі світлофорчиком в ладу - у біду не попаду"

Маєш знати, любий друже,
Як важливо знати дуже,
Рух дорожній – це наука,
Це важлива в світі штука,
Його знати треба всім
І дорослим, і малим.



















А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? –
Я прийду на допомогу."




День другий: "Небезпека всюди.
Безпечні і небезпечні речі"
Безпечні і небезпечні речі"
Гра "Поділи предмети на безпечні та небезпечні"



Гра "Знайди небезпечний предмет"










День третій: "Вогонь - друг, вогонь - ворог"
"Сірники - не іграшка"





Аплікація "Пожежна машина"


Аплікація "Пожежа в будинку"


День четвертий: "Здоровому - все здорово"


















День п'ятий: "Сам удома"






На прикладі казки "Троє поросят"
У період з 04.11.2024 - 08.11.2024 у ЗДО с.Давидів проходить "Тиждень безпеки дитини".
Основними завданнями якого є:
1. Підвищити ефективність освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя.
2. Формувати у дітей безпечний стиль поведінки в екстремальних ситуаціях. Навчити їх користуватися телефонами екстрених служб безпеки (101, 102, 103, 104), вивчити домашню адресу.
3. Формувати навички елементарної першої медичної допомоги, вміння надавати собі та ближньому першу допомогу.
4. Продовжувати знайомити дітей з правилами дорожнього руху, поведінки на вулиці, у транспорті, вдома.
5. Закріпити правила безпеки з вибухонебезпечними предметами.
6. продовжити знайомити дітей з правилами протипожежної безпеки та поведінкою під час пожеж.
7. Формувати у дошкільників основи здорового способу життя. Пропагувати здоровий спосіб життя серед батьків.
8. Закріпити знання учасників освітнього процесу про дії під час сигналу «Повітряна тривога» та про правила поведінки в укритті.
9. Інтегрувати родинне і суспільне виховання з проблем безпеки життєдіяльності дитини.
Дорослі та діти мають розуміти важливість вміння вирізняти вибухонебезпечні предмети та алгоритм дій при їх знаходженні! Дякуємо UNICEF та UNICEF Ukraine за надані освітні матеріали, що допомагають дошкільнятам та працівникам ЗДО вдосконалювати свої знання.





















Перший день - Тижня Безпеки.
Тема: "Поведінка з незнайомими людьми"





Другий день - Тижня Безпеки
"Дитина і побут.Пожежна безпека."
"Дитина і побут.Пожежна безпека."







Третій день - Тижня Безпеки
"Правила дорожнього руху"
"Правила дорожнього руху"








Четвертий день - Тижня Безпеки
"Безпека у природі"
"Безпека у природі"







П'ятий день - Тижня Безпеки
"День здоров'я"
"День здоров'я"



















